زندگی من

مدتیه که بیشتر از قبل به خودم اهمیت میدم....

از یه جایی بعد فهمیدم این خود دوستی و اهمیت دادنه حالمو خوب میکنه

و حس خوبی بهم میده.

سعی کردم بیشتر به خودم برسم.

اولین اقدامم برای جلوگیری از ریزش موهام بود...

میشه گفت قسمت قابل توجهی از زیبایی یک زن موهاشه.

یه چکاپ دادم و متوجه شدم جدای از وزن نرمالم دچار کبد چرب شدم! که عمده ترین علتش عدم تحرک بود.

به بی تحرکیم که نتونستم غلبه کنم اما از درمان گیاهی و شیمیایی کبدم کوتاه نیومدم.

و همون روزای اول متوجه بهبود تمام علائمم شدم.

در کنار درمانم شروع کردم به خوردن قرصهای تقویتی ای که مختص مو بودن و همینطور زینک پلاس.

و از اونجایی که وزن و اندامم بشدددت برام مهمه شبها قبل خواب میخوردم که اشتها آور نباشن.

 

از طرف دیگه مرتب شبی یه دونه قرص آهن استفاده کردم تا هم به تقویت موهام کمک کنه و هم به سیستم عصبیم.

کم کم اوضاع موهام بهتر شد اما نه اونطوری که دلم میخواست.

گشتم و گشتم تا شامپوی بدون سولفات پیدا کردم

این دیگه عالی بود و خیلی موثر.

یه زمانی به خودم اومدم دیدم وای چقدر موهام بلند شدن!!!

موهایی که چند سانتی بودن الان در حال حاضر تا زیر آرنجم اومدن. یه رشد طولی فوق العاده، توی یه زمان نچندان طولانی.

خب حالا وقتش بود که از زیباییشون لذت بیشتری ببرم.

یه هایلات عالی و جذاب.

اما هایلایت بدون سرم که فایده نداره...

کم کم میز آرایشم شد پر از سرمهای رنگ و وارنگ.

لذت این احیا که رفت زیر دندونم تازه فهمیدم چقدر خودمو رها کرده بودم و مراقبش نبودم.

طفلکی همش بهش فشار آورده بودم مدتی.

 

لامصب این محصولات آرایشی بهداشتی و زیبایی یه جوری اعتیاد داره که آدم حاضره کلیه ش رو هم بفروشه ولی تهیه کنه😅

 

کم کم تنوع لاکهام رو بیشتر کردم...

به ناخنهام رسیدم...

بعد دیگه افتادم روی دور پوست.

و در حال حاضر در کنار همون مراحل بالا دارم به پوستمم رسیدگی میکنم.

 

دیدم همسر اهل همکاری توی تزریق ژل و بوتاکس و این حرفا که نیست و عمرا قبول کنه ، گفتم تا کار از کار نگذشته مراقبت و پیشگیری کنم.

یه عالمه ماسک ورقه ای گرفتم و کیف میکنم واسه خودم.

و انصافا هم تاثیراتش رو میبینم.

ازونجاییکه آقایون بسیار حسود هستن خصوصا توی مواردی ک میبینن خانمهاشون به خودشون میرسن،

امروز همسر تا دید بساط ماسک داره چیده میشه سریع رفت صورتشو شیو کرد و گفت منم میخوام!

هرچند دقایقی بعد سر موضوع مسخره ای حالم رو گرفت اما شاید باورتون نشه همون رسیدگی و اهمیتی ک به خودم میدادم و حال خوبی که بهم داده بود باعث شد که دپرس نشم.

حتی وقتی قهر کرد و بعدش کل شب در همون حالت و سکوت گذشت.

 

معمولا عادت دارم موقع حرف زدن از ابرو و پیشونیم زیاد استفاده میکنم و بخاطر همین اخیرا متوجه شدم دو سه تا خط داره میوفته روی پیشونیم! سریع سرم حلزون گرفتم با راهنمایی یکی از دوستهام و شروع کردم به زدن.

حالا ببینم تاثیر داره یانه؟!

 

ما کلا و از طرف پدری نژادمون بی بی فیسه🤭

جدی میگم...

خودم ، خواهرم ، دخترا و پسرای عموها ،بابا و خود عموها کلا چهره مون با سنمون خیلی متفاوته.

دلم میخواد این ویژگی همینطوری بمونه و شاید بخاطر همینه که به خودمراقبتی بشدت علاقمند شدم.

شبها قبل از خواب عین پیرزن ها یه مشت قرص میخورم

🤭 اما حقیقتا حس خوبی بهم میده.

مخصوصا وقتی ب ۱۲ میخورم و حس میکنم تموم سلولهای بدنم کیف میکنن.

 

 چند تایی هم پچ زیر چشم و لب دارم که هنوز فرصت نکردم استفاده کنم.

 

اینا رو گفتم که بگم در کنار تموم فراز و فرودهای زندگی یه کار های ریز و کوچکی هم میشه برای سلامتی ، حفظ و نگهداری ، حال خوب و بهتر داشتن و هزاران علت دیگه انجام داد.

به خودتون برسید و فقط از جسمتون کار نکشید.

علاوه بر فواید جسمی ، روحتون هم شاداب میشه.

 

من اگر میخواستم خودمو رها کنم الان کچل شده بودم

و بدنم داغون بود ، روانم داغونتر ...

هرچند هربار که از داروخونه بیرون میام دود از سرم

بلند میشه😅 اما کوتاه نمیام و مصمم تر میشم

 

همون کرم مرطوب کننده ای رو هم که به دستامون میزنیم اگر باعشق و توجه بزنیم کلی حالمونو خوب میکنه.

 

من امشب اوضاع جالبی نداشتم اما حواسمو بردم سمت این چیزا و سعی کردم بگذرم و رد بشم.

 

مراقب خودتون و خوشگلی هاتون باشید💜

 

نیمه شب بخیر🌜

 

 

  • مامانی ...

نظرات  (۵)

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

سلام ****** جان.

صبحت بخیر خانومی.امیدوارم خوب و خوش باشی.

پستت خیلی خوب بود.واقعا تلنگری بود برام...

اینکه آدم وقتی شروع میکنه به خودش میرسه چقدر حس خوبی پیدا میکنه...چقدر حال دلش بهتر میشه و اصلا کامل تاثیر مثبتش رو توی زندگی آدم میذاره...

خوب کاری میکنی که به موهات رسیدگی میکنی.واقعا مو زیبایی یه زنه .همچنین پوست.

وقتی پوست و موی آدم شاداب باشه عالیه...

هر ریزش مویی دلیل داره.من خودمم موهام میریزه اما خب برای من مال تیروییده...با یه سری کارا میشه کمش کرد...زینک عالیه که من همیشه طبق نظر دکتر میخورم.

سه دوره پشت سرهم هم هیرویت خوردم که اونم عالی بود.ینی سه ماه پشت سر هم.کلی موی ریز ریز جلوی موهام در اومد که مطمئنم به خاطر خوردن هیرویته...و خب ریزش موهامو به شدت کم کرد.

ویتامین ب 12 عالیه...اصلا رو همه چیز آدم تاثیر میذاره...هم خلق و خو هم وضعیت جسمی.منم میخورم.قبلا روزی یه دونه بود که این سری دکتر گفت هفته ای دوتا بخور.

خلاصه که بهترین کارو میکنی به خودت میرسی...خودمون باید حواسمون به خودمون باشه.

من خودم دوره ایم...ینی یه وقتایی میوفتم رو دور رسیدگی به خودم...بعد که حال روحیم بد میشه یهویی ول میکنم همه چیزو...

ولی در کل روزایی که با حوصله به دست و پام کرم میزنم...روتین پوستم رو انجام میدم خیلی حال بهتری دارم.زیاد هم وقت نمیگیره اما باعث میشه به خودمون و جسم و روحمون نشون بدین که دوسش داریم...که مواظبشیم....

 

خلاصه که اینطور..

همیشه شاد و موفق باشی عزیزم.

پاسخ:
سلام آوا جان عزیزم....
روز تو هم بخیر💜

خوشحالم ازین بابت.
منم فکر میکردم که شاید تیروئید داشته باشم
اما وقتی چکاپ دادم دیدم اینطوری نیست.

من حدود یکسال ، شاید هم بیشتره که یک شب در میون
هیرویت میخورم.
و دقیقا همونطور که میگی کف سرم که
دست میذاشتم پر از موهای ریز ریزی بود که داشت در میومد.
البته ریزش موهام طوری بود که با خوردن زینک و هیرویت هنوزم میریخت منتهی جاش در میومد.
اینطوری شد که گفتم این یه علت دیگه ای داره
که با اینا رفع نمیشه.
بعد فهمیدم مشکل از کبدمه.

آره ب۱۲ هم عالیه. اونم یکشب درمیون میخورم.
گاهی اوقات آمپولشو میزنم ، بکمپلکس ب۱۲ وقتاییکه
خیلی از نظر روحی خراب باشم ،حسابی تاثیر داره.

منم دوره ای بودم یه مدت اما الان برام شده عادت.

اگر بشه که آدم به خودش برسه تحت هر شرایطی
اونموقع خیلی چیزها ، خصوصا موارذی که همزمان
پیش میاد برای آدم کمرنگ تر و بی اهمیت تر جلوه پیدا میکنه🙂

قربونت برم عزیزم
همچنین💜

خداروشکر که دلیل ریزش موهاتو فهمیدی عزیزم..اینجوری آدم میدونه چه جوری دنبال درمانش باشه....انشاالله که کامل رفع میشه.

و اینکه عزیزم من در مورد هیرویت شنیدم که بعد از سه دوره ینی سه ماه باید بینش حداقل یکی دوماه فاصله بیوفته.... حالا باز اگر دکتر بپرس.

 

آره درست میگی...باید منم رو خودم کار کنم که تحت هر شرایطی رسیدگی به خودمو فراموش نکنم و بذارمش تو اولویت.... حتما از امروز شروع میکنم.مرسی که بهم انگیزه دادی.

پاسخ:
ممنون♥️🙏

چه جالب ...
نشنیده بودم🤔

فدات عزیزم💫💫💫

خیلی خوبه با خودت رابطه خوبی برقرار کنی

رسیدگی به پوست هم خیلی خوبه

مشکلی که من دارم اینه که دور چشمام خیلی بیش از حد سنم دچار افتادگی شده و کرمای دور چشم هم کمکی نکرد

یعنی حس می کردم تازه با زدنش بدتر هم میشه با اینکه کرمای خوب میخریدم

 

پاسخ:
🙂💜🙂

میدونی غزل جان نوع پوست و سازگاریش هم مهمه
یه دوستی دارم که از من کوچیکتره
اونقدر دور چشمش چروک شده بود که خدا میدونه
 و خب چاره ای نداشت جز تزریق.


همیشه وقتی برای خودمون اهمیت و ارزش قائل باشیم و اوقاتی رو فقط به حال خوب خودمون اختصاص بدیم مطمئنا اثر خوبش روی روابطمون هم میذاره

خیلی خوبه که با آگاهی داری اینکارو میکنی برای خودت🌷🌹

پاسخ:
ممنونم آرامش جان🙏♥️😘🌿

به‌به چه قرتی مرتی 😁😁😁😍😍😍

منم شدیدا ریزش مو گرفتم 

البته اون ریزش وحشی الان متوقف شد. باورت نمیشه مشت مشت میریخت.

ولی خوب میفهمم که موهام اون جون سابق رو ندارن علتش هم زایمان و شیردهی 

دارم قرص مکمل میخورم ایشالا زودتر سرحال بشن 

خوبه که انقدر حال و حوصله داری خیلی خوبه 

من متاسفانه اصلا حوصله ماسک و کرم و... ندارم 

میدونم یکی از علت‌هاش دوست نداشتن خودمه 

ولی خصوصا الان که خیلی وقتم کمه، سختمه خودمو تغییر بدم.

 

ایشالا همیشه حالت خوب باشه و سرحال باشی 

گاهی وقت‌ها آقایون انگار وظیفه داشتن بیان گند بزنن به حال آدم برن 😐

 

 

پاسخ:
🤭🤭🤭🤭

اوووففف منکه بعد از بارداری و شیردهی
رسما کچل شده بودم.

الان با وجود گیسوی عزیز زمان کم هم میاری🙃

قربونت برم😘😘😘

آخ گفتیییییییی👌👌👌

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی